Na pewno nie raz słyszeliście, że przecież praca stylistki jest łatwa i przyjemna. Każdy chciałby zgarnąć 150 zł za godzinę pracy. Ale czy czasami zastanawialiście się, co tak dokładnie składa się na cenę usługi i czy aby na pewno cała kwota to czysty zysk? W tym wpisie dowiesz się, co dokładnie składa się na cenę wykonywanej usługi w Salonie, przy zachowaniu wszystkich zasad higieny i bezpieczeństwa.
Czy usługa to tylko zużyty materiał i tyle? Oczywiście, że nie!
Oczywiście oprócz zużytego materiału (którego jest wbrew pozorom dużo), na cenę usługi wpływa wiele innych czynników. Jest to między innymi czas poświęcony na jej wykonanie, a także wiedza Stylistki — jej doświadczenie, praktyka, czy nieustanne i profesjonalne szkolenia. A co z pozostałymi kosztami?
- przygotowanie stanowiska pracy — lampa, wygodny fotel dla Stylistki, łóżko kosmetyczne, specjalnie wyprofilowany fotel czy stolik (w zależności od rodzaju usługi), profesjonalny sprzęt, np. frezarka, lampa, poduszka do rzęs,
- koszty utrzymania działalności gospodarczej (o których możecie poczytać w dalszej części artykułu).
Koszty działalności gospodarczej — co kryje się pod tym stwierdzeniem?
Są to koszty, o których istnieniu wiele osób niezwiązanych z branżą nie ma tak naprawdę pojęcia. Zalicza się do nich między innymi:
- opłaty czynszowe (koszt wynajmu lokalu wraz z opłatami za zużyte media),
- prowadzenie księgowości,
- ubezpieczenie lokalu,
- koszty utrzymania pracownika.
Dodatkowo w grupie kosztów związanych z ogólnym prowadzeniem działalności znaleźć można także reklamowanie działalności — reklamy internetowe, wizytówki, ulotki, samochód służbowy, jak i amortyzacja urządzeń. Zapewnienie higieny i bezpieczeństwa stanowi podstawowy element prawidłowego wykonania usługi, tak więc do omawianych kosztów zalicza się między innymi także te dotyczące środków czystościowych, płynów do dezynfekcji, autoklawu oraz myjki ultradźwiękowej.
Oczywiście nie można zapomnieć o podatkach odprowadzanych do Urzędu Skarbowego, który jest podatkiem dochodowym od wypracowanego zysku, wynoszącym 19%.
Jak można łatwo zauważyć, na koszty profesjonalnie wykonanej usługi w salonie składa się bardzo dużo czynników, które to warunkują jej cenę oraz dowodzą na to, że Stylistka nie zabiera całej kwoty dla siebie.
Bibliografia:
- Marek Cyrulik, Kalkulacja cen za usługi kosmetyczne i podologiczne, Lady’s Nails Cosmetics, 2015
- Małgorzata Kryczka, Aleksandra Giemza, Wpływ wiedzy z zakresu kosmetologii na determinanty wyboru salonu kosmetycznego, Kosmetologia Estetyczna 9/2020,
- Rynek usług kosmetycznych w Polsce. Trendy, kierunki rozwoju, strategie i metody działania, Questus, Łódź 2017